پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک، کلید موفقیت در برندهای مطرح جهانی

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک، کلید موفقیت در برندهای مطرح جهانی

دانود پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک، کلید موفقیت در برندهای مطرح جهانی با فرمت pptو 189اسلاید تخصصی


مشخصات فایل
تعداد صفحات189
حجم11522 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

 

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک، کلید موفقیت در برندهای مطرح جهانی

مدیریت استراتژیک جهانی کلید موفقیت کسب و کار است

مراحل و روشهای تدوین برنامه ریزی استراتژیک در برندهای مطرح جهانی/ مطالعه موردی شرکت های :

تویوتا-استارباکس –شرکت تولیدی نخ قرقره گیلان-شرکت مینو –شرکت فرآورده های نسوز ایران –شرکت پگاه فارس  – بی ام و- مرسدس بنز-سامسونگ- مک دونالد- اپل-استارباکس – آمازون با ۱۸۹اسلاید تخصصی

مقدمه:

روش های سنتی انجام کسب و کار ارائه شده د ر محیط کسب و کار امروزی بی اهمیت هستند، زیرا مقیاس بزرگی از مواد منفجره جهانی شده است. برای مدیران، به منظور مدیران جهانی شدن به یک طرز تفکر جهانی نیاز است که به طور مناسب به وسیله دانش ومهارتهای مرتبط حمایت شوند. بر طبق نوشته کد یا و موک هرجی (۱۹۹۹) جهانی شدن را می توان به عنوان محیط بازار، جایی که مرزهای سیاسی بی اهمیت، وابستگی های اقتصادی بالا و تفاوتهای ملی نتایجی از فرهنگ های اجتماعی هستند، مسائل مرکزی کسب  و کار می باشند، تعریف کرد.

امروزه مدیران کسب و کار جهانی، مانند جستجو گران جهان قدیم، ماجلان و کوک، آنان که اقیانوس بزرگ آرام را با طوفان های سخت و کوسه ماهی هجوم برنده در آبها، برای روزهایی بدون هیچ نمودار قابل اطمینان برای راهنمایی آنها در نوردیدند، مواجهه هستند.

مدیران جهانی با طوفان های سخت رقبا، مرزهای نامعلوم تکنولوژی، دریاهای بی پایان تغییر در بازارها، مشتریان و فرهنگ های کاملاً عجیب و غریب مواجه هستند. آن مسئولیت خودشان است که به صورت اجبار تغییر و چالش، سازمانهای کسب و کارشان را به داخل محیط بازار بدون نقشه جدید، رهبری کنند، (کورجرسون، موریسون و بلاک ۱۹۹۸).

به منظور موفقیت در محیط پویا، مدیر جهانی به تجربه و طرز تفکر جهانی در مدیریت استراتژیک نیاز دارد.

 

شرکتهای جهانی:

شرکتهای جهانی از حالت بومی و داخلی به حالت چند ملیتی و جهانی ظاهر شدند. تغییر سیستم های مدیریت کنترل همراه روش تغییرات نمایشی در تعاریف واحد کسب و کار استراتژیک منعکس شدند. یک شرکت چندملیتی در هر کشور طبق ساختارهای سازمانی و استراتژی های تعریف شده داخلی، فعالیت می کند. شرکت جهانی، فعالیتهایش را با استراتژی که شامل همه کشورهایی می شود که در آن کشور فعالیت می کنند، هماهنگ می کند.

محصولات شرکت جهانی ممکن است در انگلستان طراحی، قطعاتش در تایوان ساخته و در کانادا مونتاژ شود. یک مدل ممکن است برای فروش در برزیل تولید شود، در حالی که ممکن است به کلی برای فروش در انگلستان ساخته شود با قطعات تولید شده در تایوان و مونتاژ شده در کانادا. یک مدل استاندارد ممکن است برای فروش در برزیل تولید شود، اما به کلی مدل بارگذاری شده ممکن است برای فروش در انگلستان ساخته شود. در این فرایند مسأله مدیریت کنترل، پیچیده است که باید مقدار سود یا درآمد روشن باشد، چه مقدار درآمد باید داشته باشند و آیا باید نتایج آن برنامه ریزی شود؟ نگرش استاندارد نسبت به مدیریت کنترل بر طبق نوشته دایمنت (۱۹۸۷) عبارت است از: اندازه گیری عملکرد و مقایسه نتایج واقعی با نتایج قابل انتظار و عمل اصلاح یا تعدیل را انجام دادن.

 

 
  شرکت جنرال موتورز   

    استراتژی شرکت آن است که  جنرال موتورز را به یک خودروساز کاملا جهانی تبدیل کند که خودروهایی با طرحهای عالی و بهترین فناوریها تولید می‌کند. برنامه او چنین است که تا سال ۲۰۱۲، نیمی از محصولات شرکت توانایی استفاده از سوختهای زیستی را داشته باشد.

    

شرکت BMW

مدیریت BMW استراتژی جدیدی را برای آینده این شرکت تبیین کرده‌اند که در چارچوب آن فروش قوای محرکه طراحی و تولید شده در تاسیسات BMW به شرکت‌های متقاضی عرضه خواهد شد. قرار است نتیجه بازنگری در استراتژی BMW اواخر تابستان سال‌جاری میلادی در قالب گزارش منتشر شده و در اختیار هیات‌مدیره BMW قرار گیرد.

تا پیش از این BMW برخلاف سایر شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا و حتی مرسدس‌بنز، رقیب وطنی‌اش، در برابر فروش قوای محرکه خود مقاومت نشان می‌داد.

شرکت ایران خودرو

1.      برنامة استراتژیک ده ساله

o        خودروساز در کلاس جهانی

•         توسعة اتحادیه های استراتژیک و مشارکت در سرمایه گذاری با رهبران جهانی بازار خودرو

•         توانا برای رقابت تولیدکنندگان جدید در منطقه با طراحی و توسعه محصولات متنوع

•         مناسب‌ترین پایگاه صنعت خودرو در منطقه برای گسترش سرمایه‌گذاری در حوزه های مرتبط

o        مشارکت جهانی

2.      برنامة هفت ساله

o        خودروساز شدن

•         بازگشت به و حفظ جایگاه بزرگترین خودروساز در منطقه

•         مزیت‌های رقابتی در طراحی و توسعة محصول

o        توسعة تأمین‌کنندگان داخلی و پایگاه‌های ساخت داخل

o        کسب و توسعة قابلیت‌های خودروسازی در طراحی، توسعه و تولید محصول

3.      اهداف کلان سالانه شرکت ایران خودرو 

o        حقظ و توسعه سهم بازار داخلی

o        افزایش صادرات

o        افزایش شاخص رضایت مشتری

o        افزایش میزان سود هر سهم (افزایش میزان سود خالص)

 

شرکت هوندا

توجه و پاسخ دادن به نیازهای اجتماع

درک، توافق و تعهد و مشارکت کارکنان

به کارگیری مناسب منابع

بیشینه کردن منافع بالقوه

شرکت سونی

جدیدترین استراتژ ی شرکت سونی شامل ادغام در صنعت  Broadcasting ، ورود به بازارهای چین و برنامه ریزی میان مدت برای تجارت محصولات سرگرمی با توجه به جهانی شدن بازار محصولات الکترونیکی (صوتی وتصویری) می باشد.

شرکت سامسونگ:

چشم انداز ترسیم شده از سوی شرکت عبارت است از: تبدیل شدن به رهبر انقلاب دیجیتال. شعار سامسونگ برای تحقق این چشم انداز، «شرکت دیجیتال» بودن است.

 

شرکت زیمنس:

 عرضه‌کننده نوآوریهای جهشی، ارائه‌دهنده مزیت رقابتی به مشتریان و خلق ارزش پایدار.

شرکت سانیو

 سانیو با زمین به عنوان یک موجود زنده برخورد می کند و محصولاتی کاملا همخوان با آن عرضه می دارد. برای رسیدن به این مقصود، شرکت، یک رویکرد سه وجهی در حوزه های زیست‌محیطی، انرژی و سبک زندگی ارائه داده است. درهریک از این حوزه ها، سانیو، ایده‌های سنتی را باز تعریف کرده است و با نگاهی جدید، از منابع متمایز فناوری استفاده می کند تا بتواند شرکت را به سمتی ببرد که زندگی و زمین را از خود راضی نگه دارد. این چشم انداز سبب می شود زمینی زیبا برای نسل آینده وجود داشته باشد. هدف سانیو تبدیل شدن به شرکتی متمایز است که در زندگی و در اجتماع انسانی سهمی ایفا کند.

شرکت توشیبا

تقویت نظام ارتباطات درون شرکتی با توسعه کاربری فنآوری اطلاعات

معرفی و بکارگیری شاخص مدیریتی ارزش خلق شده توشیبا موسوم به TVC ]  [بمنظور ارتقاء ارزش و جایگاه نام تجاری و دستیابی به هدف بزرگ سرعت بخشیدن به برگشت سرمایه و تسهیل نقدینگی جاری

برنامه اجرایی جبرانی جدیدکه در این برنامه بمنظور افزایش اثربخشی عملکرد مدیران و حرکت همسو با سهامداران ( افزایش سودآوری ) ، مدیران مجاب خواهند بود تا میزان ثابتی از سهام شرکت را بطور سالانه و مرتب خریداری نمایند تا انگیزه و حساسیت بیشتری برای خلق ارزش برای شرکت داشته باشند.

شرکت    HP  

چشم انداز شرکت HP عبارت است از: «یک شرکت برتر الکترونی با روحی درخشان برای رهبری در عصر اینترنت» .

زیربنای این چشم انداز  توجه به تنوع، خلاقیت و نوآوری است. چشم انداز شرکت HP در واقع تعریف مختصری از وضعیت کنونی این شرکت است

شرکت نوکیا

مأموریت ما مرتبط کردن انسانها با یکدیگر است0. این بیش از یک عبارت تبلیغاتی است. این نشان می دهد ما چه می‌کنیم و چه نفعی به مشتریانمان می رسانیم. که هستیم و چه چیزی ارائه می دهیم. این قطب نمای ماست. ما از آن به عنوان موتور محرک کسب وکار خود درجهت ارائه ارزش به مشتریانمان استفاده می کنیم

 

شرکت دل

 دل با یک چشم‌انداز ساده شرکت را تاسیس کرد: مطابق سفارش مشتری مستقیما آن‌طور که او می‌خواهد و آنچه که او می‌خواهد می‌فروشیم. 20 سال پس از آن تاثیر این دیدگاه در شرکت کاملا روشن است. بیانیه ماموریت شرکت چنین است: می‌خواهیم موفق‌ترین شرکت رایانه‌ای در جهان در ارائه بهترین تجربه‌ها به مشتریان باشیم.

 

شرکت زیراکس

هدف راهبردی ما کمک به مردم برای یافتن راههای بهتر انجام کارهای بزرگ ازطریق رهبری پایدار در فناوری مستندسازی و عرضه محصولات و خدماتی است که فرایندها و نتایج کسب و کار مشتریان ما را بهبود می بخشد.

شرکت جنرال الکتریک :

شرکت از یک جایگاه محکم از نظر درامدی قوی و رشد گردش پول در اینده برخوردار شود.

 

 

 

فهرست

انواع برنامه ریزی

برنامه‏ریزی استراتژیک(Strategic Planning)

ویژگی‏های برنامه‏ریزی استراتژیک

چرخه فرآیند برنامه ریزی عملیاتی

اصول مهم مدیریتی تویوتا

به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دانش در تویوتا

نحوه برخورد با اشتباه کارکنان

وضعیت فعلی در بازار تویوتا امروز

نقاط قوت تویوتا

نقاط ضعف تویوتا

روندهای بازار

تهدیدات بازار

حوزه های اساسی برنامه راهبردی

تحلیل SWOT شرکت اپل

پانل کارگاهی و پیاده سازی مدل فرضی. الگو ی منابع انسانی و ساختارسازمانی

تحلیل، شناخت و هدف‏گذاری

ذی‏نفع‏ها(Stakeholders)

شناسائی مشتریان و نیازهای آنها

چشم‏انداز(Vision)

ویژگی چشم انداز

نحوه تهیه چشم انداز

مطالعه موردی مدل برنامه ریزی استراتژیک: اپل

ماموریت اپل.

مدل برنامه ریزی استراتژیک برای APPLE-IPAD

برنامه ریزی در سطح کسب و کار

تجزیه و تحلیل سازمان و محیط خارجی آن

نقاط قوت اپل

نقاط ضعف اپل

فرصت های اپل

تهدیدات اپل

تجزیه و تحلیل نیروهای پورتر پنج در اپل آی پد

قدرت چانه زنی تامین کنندگان

تهدید تازه واردها

تهدید جایگزین ها

مزیت رقابتی

اهداف و گزینه های استراتژیک اپل

گزینه های استراتژیک

گزینه های استراتژیک برای اپل

گزینه های استراتژیک متناسب با نیازهای گروه هدف، برای اپل

رسالت یا مأموریّت(Mission)

رسالت       MISSION

ارزش هاVALUES      

کاربرد ارزشهای سازمانی

نقش و اهداف بیانیة مأموریّت

شناخت محیط‏های سازمانی

ارزیابی عوامل محیطی

ارزیابی عوامل درونی

ارزیابی عوامل داخلی موثر

انتخاب و تدوین استراتژی

مشخصات تصمیم‏های استراتژیک

راه‏کارهای استراتژی‏های اصلی(Generic Strategy Alternatives)

اجرای استراتژی

(Strategy Implementation)

تدوین برنامة عملیاتی

برنامه‏ریزی عملیاتی یا اجرایی

(Operational Planning)

مراحل برنامه‏ریزی عملیاتی

تجزیه و تحلیل وضعیّت موجود منطقه

تعیین اهداف برنامه

اهمیّت اهداف برنامه

خصوصیات اهداف اختصاصی(Specific Objectives)

(Strategies)   تعیین استراتژی‏ها  

ارزشیابی و کنترل
(Evaluation & Control)

پایش و ارزشیابی برنامه

مرحله تدوین و برنامه ریزی استراتژی در سامسونگ

کمپین بازاریابی استراتژیک

استفاده از مدل های بازاریابی مشتری محور

مسئله رقابت در محیط بیرونی

مسئولیت اجتماعی شرکتی سامسونگ

"برنامه ریزی راهبردی BMW"

تجزیه و تحلیل ذینفعان

تکنیک های موقعیت یابی استراتژیکBMW

همکاری برای نسل بعدی رانندگی خودکار

.توسعه تجارت در سال 2019 تحت تأثیر محیط چالش برانگیز

تحلیل استراتژی بازاریابی: تحلیل استراتژیک مرسدس بنز هند

محیط زیست، ممیزی سازمانی و برنامه ریزی استراتژیک مرسدس بنز

تجزیه و تحلیل Swot دایملر

چالش های مرسدس بنز در ارتباط با مشتریان

پایگاه داده جداگانه

نگرش نیروی فروش

حفظ ارتباط با مشتریان

سوابق ناسازگار و متناقض مشتری

معیار گذاری مرسدس بنز

قراردادهای خرده فروشی جدید شروع به کار کردند

شرکت مک دونالد

تجزیه و تحلیل صنعت

استراتژی مک دونالد

عوامل موفقیت مک دونالد

استراتژی شرکتی: تنوع کسب و کار

استراتژی نفوذ در بازار

استارباکس /مروری بر استراتژی قیمت‌گذاری استارباکس

جنبه‌های اقتصادی استراتژی قیمت‌گذاری استارباکس

تاثیر بی ثباتی قیمت نفت بر هزینه های استارباکس

جذب مشتریان بیشتر دراستارباکس

راز موفقیت و استراتژی‌های برند استارباکس (Starbucks)  چیست؟

فلسفه برند استارباکس

.اهمیت بینش مشتری (customer insight) برای استارباکس

اهمیت تجربه مشتری (Customer Experience) برای استارباکس

ماموریت،چشم انداز، ارزش ها و استراتژی های بنیادین شرکت پگاه فارس

استراتژی های بنیادین

ارزش های سازمانی شرکت صنعتی مینو

اهداف نوین شرکت مینو

اهدافی که شرکت مینو درطرح بازاریابی دنبال می کند

تحلیل SWOT شرکت نخ و قرقره گیلان

عوامل مهمی که در برنامه ریزی استراتژیک مورد توجه و ارزیابی قرار می گیرند

تدوین مأموریت

تحلیل تدوین مأموریت

بیانیه مأموریت

مرحله ورودی/۱.بررسی عوامل خارجی

محیط نزدیک : صنعتی که سازمان در آن فعالیت می کند .

اهداف و استراتژی/شرکت فراورده های نسوز ایران/ خط مشی نظام مدیریت یکپارچه

اهداف و استراتژی

ارزشهای شرکت فرآورده های نسوز ایران

اهداف کلان

ماموریت شرکت فرآورده های نسوز ایران

چشم انداز شرکت فرآورده های نسوز ایران

نگاهی به نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهای  شرکت آمازون

مدل تجاری

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد