نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting | آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting | آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

دانلود نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting | آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل zip
حجم فایل 31307 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

همکاران فرهنگی که در ارسال اطلاعات در برنامه حسابداری مدرسه یا زدن سند جدید و اپدیت برنامه مشکل دارند می توانند پکیج حسابداری زیر که به صورت کاملا اصلاح شده و تست شده در مدارس تهیه شده را جهت ادامه استفاده از این برنامه دانلود و نصب نمایید.

راهنمای نصب و استفاده از نرم افزار جسابداری مدرسه را هم پس از دانلود این پکیج میتوانید مشاهده نمایید.

در صورت بروز هر مشکلی در اجرا یا نصب آن می توانید از بنده مشاوره بگیرید.

نرم افزار صد در صد تست شده و تضمینی است. 

 

آخرین نگارش و آپدیت نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting آخرین نگارش اسفند 1401

حل مشکل ارسال به منطقه در این نسخه

 

در صورت تمایل میتوانید از ما درخواست کنید تا با اتصال به سیستم شما مشکل حسابداری شما رو حل کنیم -

دانلود نرم افزار حسابداری مدارس School Accounting | آخرین نگارش و آپدیت تاریخ اسفند 1401

دانلود حکم قهرمانی کیک بوکسینگDownload the kickboxing championship verdict

دانلود حکم قهرمانی کیک بوکسینگ

Download the kickboxing championship verdict

دانلود حکم قهرمانی کیک بوکسینگ


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم9698 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندیهنر ، معماری و گرافیک

توضیحات کامل

دانلود حکم قهرمانی کیک بوکسینگ

کاملا لایه باز و قابل تغییر

فرمت psd

ابعاد : 30*20

کیفیت عالی و مناسب چاپ

تذکر : قبل از اجرای برنامه ، فونت نستعلیق را که درون پوشه برایتان قرار داده ایم نصب نمایید تا برنامه دچار بهم ریختگی فونت نگردد


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت تاثیرمدل های کسب وکار درموفقیت و سودآوری برند های مطرح جهانی

پاورپوینت تاثیرمدل های کسب وکار درموفقیت و سودآوری برند های مطرح جهانی

پاورپوینت تاثیرمدل های کسب وکار درموفقیت و سودآوری برند های مطرح جهانی با فرمت pptو 522اسلاید تخصصی


مشخصات فایل
تعداد صفحات522
حجم12563 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیکسب و کار و پول

توضیحات کامل

 

در این نوشتار مدل کسب و کار در شرکت ها و برندهای مطرح جهانی مورد بررسی قرارگرفته است ومی توان گفت که نگاه تعاملی کسب و کار های بزرگ جهانی به مدل کسب وکار نگاه راهبردی است و مدیران ،مشاوران و صاحبان کسب وکارها به این نکته کلیدی پی برده اندکه شرط دوام وبقای کسی وکارها تدوین مدل کسب وکار متناسب با فعالیت کسب وکار می باشد.

از جمله برندهای جهانی و برندهای داخلی که درنوشتار پیش رو؛مورد بررسی تحلیلی قرار گفته اند عبارت اند از:

توم.Tencont.توییتر.پی پال.گروپون.اندروید.Play.doh.استارباکس.اینستاگرام.هوندا.آی بی ام.ویرجین کولا.یلو پیج.گوگل.بی ام و.والت دیزینی.لگو.ردبول. اسنپ. تپ سی. لینکدین.مسترکارت.امریکن اکسپرس.نایک.مک دونالد.آدیداس.برگرکینگ. زوم (Zoom)، دراپ‌باکس (DropBox)، اورنوت (Evernote). دیجی‌کالا. جاب‌ویژن، ایران‌تلنت، کارلنسر، اسنپ‌فود. فیلمو، نت‌فیلم، نتفلیکس، آمازون پرایم، دیزنی‌پلاس.

A Detailed Guide on B2B Business models eCommerce

-مدل کسب و کار چیست؟

اصطلاح مدل کسب و کار به طرح یک شرکت برای کسب سود اشاره دارد. یک شرکت با طرح مدل کسب و کار خود، می‌تواند استراتژی‌های لازم برای تولید، بازاریابی و فروش محصولات خود را مطرح و پیاده‌سازی کند؛ همچنین قادر خواهد بود تا بازار هدف خود را شناسایی کرده و هزینه‌های لازم برای بازاریابی و فروش محصولات یا خدمات به بازار هدف خود را، پیش‌بینی نماید. در این راستا، مدلهای کسب و کار هم برای شرکت‌های نوپا و هم کسب و کارهای قدیمی و تثبیت‌شده، ضروری و لازم است؛ شرکت‌های نوپا به کمک مدلهای کسب و کار می‌توانند سرمایه‌گذاران بهتری را جذب کنند و با کمک یک نقشه‌ی برنامه‌ریزی‌شده، شرکت یا کسب و کار خود را گسترش دهند. از طرفی، شرکت‌های قدیمی و تثبیت‌شده نیز، نیاز دارند تا به‌صورت مداوم مدل کسب و کار خود را به‌روز نمایند تا بتوانند با تغییر شرایط جامعه و بازار هدف، خود را وفق دهند.

Business Model: Definitions, Examples, and Types

مدلهای کسب و کار

یکی از مهم‌ترین فوائد داشتن مدل کسب و کار، این است که سرمایه‌گذاران می‌توانند مدلهای کسب و کارهای مختلف را ببینند و شرکت مورد نظر خود را – جهت سرمایه‌گذاری – انتخاب نمایند؛ همچنین شرکت‌هایی که مدلهای کسب و کار ارائه می‌دهند، بهتر و راحت‌تر می‌توانند سرمایه‌گذاران مناسب را جذب کنند.

درک مدل کسب و کار

مدلهای کسب و کار، یک طرح سطح بالا برای راه‌اندازی و همچنین افزایش سود یک کسب و کار در بازار به شمار می‌روند. قسمت اصلی انواع مدلهای کسب و کار، ارزش پیشنهادی یا Value Proposition می‌باشد؛ توضیح بیشتر آنکه قسمت ارزش پیشنهادی، توصیفی از محصولات یا خدماتی است که یک شرکت به بازار هدف خود ارائه می‌دهد و در آن، دلائل و ویژگی‌هایی که برای مشتریان و افراد بازار هدف مطلوب هستند را به‌طور ایده‌آل بیان می‌کند تا محصول یا خدمات خود را از رقبا متمایز نماید. به زبان ساده‌تر اگر بخواهیم بگوییم، ارزش پیشنهادی، آن ویژگی و کاربردی است که در رقبای شما موجود نیست یا به شکل ضعیف‌تری ارائه شده است و شما با بیان برتری‌های محصول یا خدمات خود نسبت به رقبا، تمایز ایجاد می‌کنید.

TYPES OF BUSINESS MODELS FRUITFUL FOR HIGH-INCOME

یک شرکت نوپا برای اینکه مدل کسب و کار خود را ایجاد کند، باید هزینه‌های راه‌اندازی، منابع مالی، بازار هدف، راه‌های ارتباطی با مشتریان، استراتژی بازاریابی، بررسی رقبا، درآمد و هزینه‌های آینده را به دقت بررسی کرده و برای ایجاد یک مدل کسب و کار از آن‌ها استفاده نماید.

چند مدل کسب و کار پرکاربرد چیست؟

این روز ها در دنیای تجارت زمان به سرعت در حال تغییر است، و نحوه تعامل کسب‌وکارها با مشتریان، نحوه نوآوری شرکت‌ها و حتی  مدل های کسب و کارهاکه سازمان‌ها بر اساس آن‌ها ساخته شده‌اند، همگی در حال تغییر سریع هستند. اگر شما یک شرکت را مدیریت می کنید حالا چه کوچک باشد چه بزرگ، یک استارت‌آپ با نام تجاری جدید یا یک کسب‌وکار تثبیت شده باید آخرین مدل‌های کسب‌وکار را بدانید و ارزیابی کنید. در این مقاله ما مدل های کسب و کار پرکاربرد را به شما معرفی می کنیم.

مدل کسب و کار چیست؟

https://havosh.com/wp-content/uploads/2022/02/%D9%85%D8%AF%D9%84-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1.jpg

مدل کسب و کار طرحی است که کسب و کار شما از آن کسب درآمد میکند. در اولین قدم شما باید روش پول درآوردنتان را به صورت منظم و دقیق مشخص کنید. این شامل محصولات یا خدماتی است که قصد دارید بفروشید، و همچنین بازار هدف شما چه کسی است و هر گونه هزینه مورد نیاز را باید مشخص کنید.

Business Model Tools for Small Businesses and Startups - FourWeekMBA

ارزش در کسب و کار چیست؟

یک کسب و کار موفق چیزی با ارزش ایجاد می کند. دنیا امروزه مملو از فرصت هایی برای برآوردن خواسته ها و نیازهای مردم است و وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین یافتن راهی برای استفاده از این فرصت ها می باشد. یک مدل کسب‌وکار بادوام، مدلی است که به یک کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا برای ارزشی که ایجاد می‌کند، قیمتی در نظر بگیرد، به طوری که کسب‌وکار پول کافی برای ارزشمند کردن آن و ادامه فعالیت در طول زمان به‌دست آورد. هر آنچه که کسب و کار ارائه می دهد باید نیازها و انتظارات مشتری را برآورده کند.

اجزای اصلی مدل های کسب و کار پرکاربرد چیست؟

در ساده ترین شکل، یک مدل کسب و کار  را می توان به سه بخش تقسیم کرد:

۱- هر چیزی که برای ساختن محصولی لازم است:  

طراحی، مواد اولیه، ساخت، نیروی کار و غیره.

۲- همه چیزهایی که  برای فروش آن چیز لازم است:

  بازاریابی، توزیع، ارائه خدمات و پردازش فروش.

۳- مشتری چگونه و به چه چیزی فکر می کند:

استراتژی قیمت گذاری، روش های پرداخت، زمان پرداخت و غیره.

همانطور که می بینید، یک مدل کسب و کار صرفاً بررسی هزینه هایی است که شما دارید و چقدر باید برای محصول یا خدمات خود هزینه کنید. همه چیزهایی را که در بخش فرصت ها و استراتژی طرح کسب و کار شما تعریف شده اند، جمع آوری می کنید این شامل مواردی مانند بازار هدف، ارزش پیشنهادی یا ایده شما، فروش و فعالیت های بازاریابی و غیره می شود. مدل های کسب و کار جدید می توانند هر یک از سه جزء ذکر شده  بالا را اصلاح کنند. شاید بتوانید هزینه ها را در طول طراحی و ساخت کاهش دهید.

شاید بتوانید روش های موثرتری برای بازاریابی و فروش پیدا کنید. یا شاید بتوانید روشی مبتکرانه برای پرداخت مشتریان پیدا کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که برای داشتن یک استراتژی موثر، نیازی به ارائه یک مدل کسب و کار جدید ندارید. در عوض، می توانید یک مدل کسب و کار موجود را انتخاب کنید و آن را به مشتریان مختلف ارائه دهید.

مشاوره Business MODEL - خدمات 0تا100

۱۱ نوع مختلف از مدل های کسب و کار پرکاربرد:

برای راه اندازی یک کسب و کار، نیازی به اختراع یک مدل کسب و کار جدید ندارید. در واقع، اکثر مردم از مدل‌های کسب‌وکار موجود استفاده می‌کنند و موفق می شوند.

https://havosh.com/wp-content/uploads/2022/02/Business-Model-450x323.jpg

۱- یکی از مدل های کسب و کار پرکاربرد، تبلیغات  ( Advertising) است:

مدل کسب و کار تبلیغات مدت زیادی است که در بین مردم وجود دارد و با تغییر جهان از چاپ به آنلاین پیچیده تر یا پیشرفته تر شده است. در این مدل ایجاد محتوایی است که مردم بخوانند یا تماشا کنند و سپس تبلیغات را برای خوانندگان یا بینندگان شما نمایش دهند. در یک مدل کسب و کار تبلیغاتی، شما باید دو گروه مشتری را راضی کنید: خوانندگان یا بینندگان و تبلیغ کنندگان خود.

۲- وابسته (  Affiliate) :

مدل کسب و کار وابسته به مدل کسب و کار تبلیغاتی مرتبط است البته تفاوت های خاصی هم دارد. مدل وابسته که اغلب به صورت آنلاین یافت می شود، و به جای تبلیغات بصری که به راحتی قابل شناسایی هستند، از پیوندهای تعبیه شده در محتوا استفاده می کند.

۳- واسطه (  Brokerage ):

https://havosh.com/wp-content/uploads/2022/02/%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%B7%D9%87-%DA%AF%D8%B1%DB%8C-450x300.jpg

در این مدل کسب و کار شما بایدخریداران و فروشندگان را به هم متصل کنید و با این کار به دو طرف کمک کرده اید. آنها برای هر معامله کارمزدی را از خریدار یا فروشنده و گاهی اوقات هر دو دریافت می کنند.

 

۴- مدل کسب و کار اشتراکی (  Subscription business model ):

این یکی ازمدل های کسب و کار پرکاربرد است که به مشتری این امکان را می دهد که با پرداخت مبلغ ثابت در هر ماه یا سال خدمات دریافت کند. در این صورت، شرکت باید ارزش کافی را برای مشتری خود فراهم کند، با این کار مشتری داپم به سایت شما سر می زند و محصولی را خریداری می کند.

۵- سفارشی سازی  (Concierge/customization ):

در این مدل کسب و کار ، برخی از کسب و کارها محصولات یا خدمات موجود  را به  عنوان سفارش می گیرند و یک درصد بیشتری به مبلغ خود یا محصولات اضافه می کنند با این کار فروش را برای مشتری خاص و منحصر به فرد می کند.

مدل کسب و کار حق اشتراکی چیست Subscription Business Model

 

۶یکی از مدل های کسب و کار پرکاربرد جمع سپاری منابع (Crowdsourcing ) است:

در این مدل کسب و کار شما باید تعداد زیادی از افراد را  جمع کنید و یا استخدام کنید تا محتوا را تولید و در سایت شما به اشتراک بگذارند. این روش در مدل های کسب و کار پرکاربرد بسیار موثر است.

۷- واسطه گری (Disintermediation)

در این مدل کسب و کار باید چیزی را در فروشگاه ها بسازید و بفروشید، معمولاً این کار از طریق یک سری واسطه  انجام می شود تا محصول خود را از کارخانه به فروشگاه برساند.

۸- جزئی سازی  (Fractionalization ) :

https://havosh.com/wp-content/uploads/2022/02/%D9%85%D8%AF%D9%84-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-450x298.png

در این روش مدل های کسب و کار پرکاربرد به جای فروش کل یک محصول، می توانید فقط بخشی از آن محصول را با مدل کسب و کار بفروشید. این شامل مشتریانی است که به صورت تکی خرید می کنند.

۹- مدل کسب و کار فروش مستقیم (  Direct sales business model  ):

در این مدل، محصولات به صورت مستقیم به مشتریان نهایی یا در یک گفتگوی خصوصی یا جمعی کوچک فروخته می شوند.

 

۱۰- مدل کسب و کار همتا به همتا  (    Peer-to-peer business model):

در این مدل کسب و کار، یک شرکت به عنوان واسطه بین دو طرف عمل می کند و برای هر دو طرف سود با ارزش افزوده ایجاد می کند. معمولی از یک تجارت که خدمات خود را به مصرف کنندگان می فروشد مانند (B2B یا B2C) متفاوت است.

۱۱- مدل کسب و کار درآمد پنهان : (  Hidden revenue business model ) :

این مدل کسب و کار به سیستم تولید درآمد اشاره دارد که در آن کاربران مجبور نیستند برای خدمات ارائه شده هزینه ای بپردازند، اما شرکت درآمد را از منابع دیگر  به دست می آورد مانند، گوگل که از تبلیغاتی که توسط مشاغل برای پیشنهاد کلمات کلیدی خرج می شود درآمد کسب می کند در حالی که کاربران برای موتور جستجو پولی پرداخت نمی کنند.

https://havosh.com/wp-content/uploads/2022/02/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-450x263.jpg

 نتیجه گیری :

قطعا ً این  فهرستی کاملی از تمام مدل های کسب و کار پرکاربرد نیست اما نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام شروع کسب و کار خود نیازی به اختراع مدل کسب و کار جدید ندارید. استفاده از مدل‌های موجود می‌تواند به موفقیت شما کمک کند، البته قطعاً یک مدل کسب‌وکار جدید می‌تواند بسیار سودآور باشد، اما ریسک بیشتری را نیز به همراه دارد. زیرا شما نمی دانید که آیا مشتریان این مدل را می پذیرند یا خیر.

توجه :

درادامه اسلاید ها ۵۰ مدل کسب وکار به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت است.

6 Most Popular Cloud Kitchen Business Models (& the Only 2 We're Betting On  to Thrive)

فهرست:

-مدل سازی کسب وکار

مدل کسب وکار کلید تحول صنعت

ارزش نوآوری در مدل سازی

مدل کسب و کار چیست؟

تاریخچه مدل کسب وکار

فواید داشتن مدل کسب وکاردرشرکت ها

درک مدل کسب و کار

انواع مدلهای کسب و کار(بررسی ۵۰نوع مدل کسب وکار با مثال موردی)

اجزای اصلی مدل کسب و کار

هنگام تدوین مدل کسب‌وکار حتما ۱۰ مؤلفه‌ی زیر را مدنظر داشته‌باشید:

عوامل تأثیرگذار در تغییر مدل کسب و کار

اهداف مدل های کسب وکار

اهداف تهیه مدل های کسب و کار ازنگاه اریکسون و پنکر(۲۰۰۰)  

برای تبدیل شدن یک ایده و طرح نو به مدل کسب و کار باید به شاخه‌ها و موضوعات شش گانه زیر توجه کرد:

ساختار یک مدل کسب و کار

یک مدل کسب و کار موفق

شرکت دل

● علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار

بوم مدل کسب و کار (BMC) چیست؟

چرا از بوم مدل کسب و کار استفاده کنیم؟

۹ بلوک ساختمانی بوم مدل کسب و کار

مطلوبیت

قسمت مشتریان

کانال ها

ارتباط با مشتری

چرامدل کسب وکار مهم است

چرا برخی از مدل های کسب و کار موفق تر هستند؟

نقش بازاردرمدل کسب وکار

تنظیم عرضه و تقاضا

تمرکز برروی سفارشی سازی

نگاه مردم به سفارشی سازی

مدل فروش مسقتیم برندهای مطرح جهانی

مدل C2Mومثال موردی

اوبرنمونه بارز تغییر صنعت

نمونه هایی از شرکت های موفقی که مدل های کسب و کار جدید را پذیرفته اند.

فشار برای شکستن بازارها درکشورهای در خال توسعه

چالش شرکت ها در تدوین مدل های کسب وکار

دشواری پیش بینی رقابت شرکت ها

دلایل شکست شرکت ها دراستفاده از مدل های کسب وکار

قلمرو مدل های کسب وکار

انتخاب های مدیران درمدل کسب وکار

انعطاف پذیری پیامد ها

مثال موردی تغییر مدل کسب و کار

حلقه های بازخوردی مدل های کسب وکار

مدل های کسب وکار درشرکت های هوشمند

رقابت با مدل های کسب و کار

روش های رقابت با مدل های کسب وکار

نقش یک مدل کسب و کار هوشمند در موفقیت بلند مدت یک کسب و کار

تکامل و نوآوری در مدل های کسب وکار

چگونه مدل کسب و کار خود را بهبود بخشید

مزایای بهبود مدل کسب و کار شما

ارزیابی مدل های کسب و کار موفق

دو اهرم اصلی مدل کسب و کار یک شرکت

۹ مدل کسب و کار موفق امروز

مدل های کسب و کار دایره ای

مدل های کسب و کار دایره ای درآمد حاصل از تولید و استفاده از منابع را جدا می کند

دسته بندی مدل های کسب و کار دایره ای

۵ مدل کسب و کار اقتصاد دایره ای که مزیت رقابتی را ارائه می دهند

چرا اقتصاد دایره ای(اقتصاد) آینده است

بازنگری در مدل کسب وکار

۵ نوآوری در مدل کسب و کار که الهام بخش شما خواهد بود

مثال نوآوری مدل کسب و کار: صنعت بازی های ویدیویی

مثال نوآوری در مدل کسب و کار: بلاک باستر در مقابل نتفلیکس

مثال نوآوری مدل کسب و کار: کداک

  مثال نوآوری مدل کسب و کار: مریخ

الگوی نوآوری در مدل های کسب وکار

روندهای کلیدی در سال ۲۰۲۲ که می توانند بر مدل کسب و کار شما تأثیر بگذارند

بررسی روند در شرکت P&G

Local Lineپلت فرم کانادایی  

۳ مدل کسب و کار نوآورانه در سال ۲۰۲۲  

چهار رویکرد برای نوآوری مدل کسب و کار

Airbnbتحول صنعت هتل داری  در

آسیب پذیر بودن مدل های کسب وکار

بوم مدل کسب و کار: نقطه مرکزی مدل کسب و کار

چگونه یک الگوی ارزش پیشنهادی بنویسیم؟

ارزش محصول و خدمات خود را ترسیم کنید

نمونه های الگوی ارزش پیشنهادی

ایکیا.

برند: معماری برند شما چیست؟

روابط با مشتری در بوم مدل کسب و کار چیست؟

اهمیت ارتباط با مشتری

مزایای ایجاد روابط مثبت با مشتری

  مزایای ایجاد روابط مثبت با مشتری

توصیه های رهبری دیجیتال برای ایجاد روابط مثبت با مشتری

بلوک ساختمان کانال های توزیع بوم مدل کسب و کار چیست؟

۳نوع کانال توزیع.

بخش های مشتری و اندازه بازار

بخش های مشتری در مدل کسب و کار شما

تقسیم بندی مشتری

ساختن پرسونای مشتریان

انواع بخش های مشتری چیست؟

  درنظر گرفتن بخش های مشتری و کارهای آنها که باید انجام شود

انواع گزاره های ارزشی کدامند؟

پیداکردن یک مدل کسب و کار موفق

سه نمونه از نوآوری مدل کسب و کار موفق

مدل اشتراک آمازون ارزش مادام العمر مشتری را افزایش می دهد

عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار (با مثال)

تمرکز استراتژیک

نمونه هایی از عناصرتمرکز استراتژیک

باورهای مختل کننده: رویکردی جدید برای نوآوری مدل کسب و کار

چهار مکان برای قالب بندی مجدد

نوآوری در روابط با مشتری: از وفاداری تا توانمندسازی

دیجیتالی سازی کسب و کارها

نقش فناوری دیجیتال درمدل های ارزش آفرین

تغییرات محوری کسب وکارها

ساختار هزینه در بوم مدل کسب و کار

استراتژی تنوع کسب و کار - بهترین مثال ها

چگونه استراتژی تنوع را به درستی دریافت کنیم

۱۰ نمونه از شرکای تجاری موفق

حرکت از طرز فکر ارائه محصول به طرز فکر تولید ارزش

روندهای بازاریابی ویروس کرونا: چگونه ۴ شرکت استراتژی تجاری خود را تطبیق دادند

ویژگی مدل‌های کسب‌وکار جدید و چند جانبه

استراتژی اکوسیستم

دانلود وخرید ۱۸۵۰۰۰تومان

با ۵۲۲اسلاید تخصصی

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم)

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم)

حل مشکلات شهری در گرو استفاده مناسب از روش های برنامه ریزی شهری می باشد و برنامه ریزی صحیح یکی از ملزومات غیر قابل انکار در زمینه رسیدن به اهداف شهری می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات150
حجم40 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی عمران

توضیحات کامل

پایان نامه کارشناسی ارشد طراحی و برنامه ریزی شهری و منطقه ای با عنوان 

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم)

 
بیان مسئله
  طرح های جامع شهری که بر اساس الگوی برنامه ریزی عقلی استوار بود در عمل با عوارض منفی بسیاری روبرو بوده است، این گونه طرح ها از سال 1960 به بعد در آمریکا و اروپا با انتقادات وسیعی روبرو گردید و حرکتی رو به زوال را طی کرد، مواردی نظیر انتقادات نظری، انتقادات اجتماعی و فرهنگی، انتقادات سیاسی و اقتصادی و انتقادات طراحی و معماری نسبت به طرح های جامع مطرح بود. به تدریج برنامه ریزی ساختاری- راهبردی توانست به عنوان گزینه ای مناسب جانشین طرح های جامع شود، برنامه ریزی ساختاری – راهبردی از تلفیق برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی ساختاری به وجود آمده است. برنامه ریزی استراتژیک درکشور آمریکا نضج گرفت .
 
 این نوع برنامه ریزی ریشه در مفاهیم نظامی دارد و اصول آن از علوم مدیریت و بازرگانی اخذ شده است. در دهه 1950 برنامه ریزی استراتژیک در سازمان ها مورد استفاده قرار می گرفت . اتفاقات و حوادث سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی بر تفکر استراتژیک اثرگذار بود، به طوری که در دوران مختلف شاهد تغییرات گسترده ای در برنامه ریزی استراتژیک هستیم. به تدریج برنامه ریزان شهری تفکر استراتژیک را به عنوان گزینه ای مناسب مورد توجه قرار دادند . دلیل این موضوع رویکرد انعطاف پذیر برنامه ریزی استراتژیک و کارائی آن در حل مشکلات شهری می باشد. از طرفی برنامه ریزی ساختاری که بر رویکرد سیستمی استوار بود از سال 1965 در انگلیس بر اساس الگوی ساختاری محلی به وجود آمد و توانست جایگزین طرح های جامع شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

ارزیابی فرآیند 

طراحی و برنامه ریزی شهری

طرح های ساختاری راهبردی

الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان

 
 
 
  اهمیت موضوع
  حل مشکلات شهری در گرو استفاده مناسب از روش های برنامه ریزی شهری می باشد و برنامه ریزی صحیح یکی از ملزومات غیر قابل انکار در زمینه رسیدن به اهداف شهری می باشد . در مواردی که روش برنامه ریزی بر پایه های علمی استوار باشد ، موفقیت قابل دسترس است. تغییر الفاظ در برنامه ریزی به خودی خود نمی تواند کارساز باشد. اگر برنامه ریز استفاده از روش های جدید را فقط در حد ذکر عناوین بداند و از لحاظ محتوایی از روش های قبلی پیروی کند مشکلات شهر حل نخواهد شد. توجه به مسائل روز افزون شهری و موارد مختلف اثر گذار و اثرپذیر بر شهر ، برنامه ریز را وادار می کند به تعمق بیشتری در زمینه استفاده از روش های مناسب بپردازد .
 
 اهمیت انتخاب روش صحیح برنامه ریزی بسیار زیاد است ، تا حدی که می تواند مسیر زندگی ساکنین شهر را تغییر دهد در صورتی که روش های کارا و اثر بخش انتخاب نشود امکان انحرافات اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی افزایش می یابد و آینده نسل های بعدی را تباه می سازد . یک انتخاب مناسب ضمن دمیدن روح پیشرفت و تعالی در جامعه، باعث ایجاد مشارکت و همدلی بین ساکنین شده و آینده روشنی را نوید می دهد. برنامه ریزی استراتژیک به عنوان روشی که از لحاظ محتوایی و اجرایی با شرایط فعلی جوامع امروزی سازگاری دارد به عنوان جایگزین مطرح است . ماهیت سیال برنامه ریزی استراتژیک و روند گام به گام تهیه طرح اجازه تغییرات و تصحیحات را در موقع مناسب به تیم برنامه ریزی می دهد به طوری که آنان قادر خواهند بود از تمامی ظرفیت های ممکن بهره برداری کنند. بررسی تجارب کشورهایی که در این زمینه موفق بوده اند بسیار مهم قلمداد می شود .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه
فصل اول : چارچوب تحقیق 
1- 1  بیان مسئله........................................................1
2-1  اهمیت موضوع...........................................................2
3- 1 اهداف تحقیق.............................................................3
4-1  سوالات تحقیق..................................................3
5-1  روش تحقیق......................................................4
6-1  محدودیت های تحقیق.......................................5
7 – 1 فرآیند مطالعاتی تحقیق...................................6
 

فصل دوم : بررسی سیر تحولات برنامه ریزی شهری و طرح های ساختاری – راهبردی

1 - 2 دوران برنامه ریزی جامع..........................................8

1 -1 -2 ویژگی های برنامه ریزی جامع............................10

2-1 -2 مشکلات طرح های جامع شهری.........................11

2- 2 رویکرد سیستمی و فرا یندی...................................14
1-2 – 2 انواع فرایند سیستمی...........................................15
2-2 – 2 برنامه ریزی سیستمی.........................................15
3-2 – 2 طرح های ساختاری .................................16
3 – 2 دوران برنامه ریزی دموکراتیک......................17
4 – 2 برنامه ریزی استراتژیک..................................19
1 – 4 – 2 سطوح مختلف برنامه ریزی استراتژیک...19

2– 4 – 2 مراحل تحول برنامه ریزی استراتژیک.............21

3– 4 – 2 برنامه ریزی استراتژیک در شهر سازی...........22
4– 4 – 2 ویژگی های رویه استراتژیک در برنامه ریزی شهری....................................................22

5 – 4 – 2 تصمیم سازی و تصمیم گیری در برنامه ریزی استراتژیک .....................................23

5– 2 رویکرد جدید به برنامه ریزی کاربری زمین در برنامه ریزی ساختاری –  راهبردی.........25
1 – 5 – 2 موضوعات جدید در برنامه ریزی کاربری زمین.....................................................25
2– 5 – 2 روش های توزیع و تقسیم کاربری ها.......26
3– 5 – 2 راهبردهای اساسی در برنامه ریزی کاربری زمین.....................................................27

4– 5 – 2 رهنمودهای اساسی در برنامه ریزی کاربری زمین........................................................29

5 – 5 – 2  سابقه طرح های ساختاری راهبردی در ایران .........................................................30
6 – 5 – 2  خلاصه شرح خدمات طرح های ساختاری راهبردی ..............................................31
7 – 5 – 2  انتقادات به شرح خدمات طرح های ساختاری راهبردی از لحاظ فرم و محتوی...31
7 – 5 – 2 نتیجه ...............................................32
 
فصل سوم: بررسی تجربیات جهانی( چارچوب نظری)
1 – 3  طرح های استراتژیک شهری آمریکا.................33
1 -1 – 3 برنامه استراتژیک شهر اسپرینگ بورو..........34
2-1 – 3 برنامه استراتژیک شهر اوانستون....................40
3-1 – 3 برنامه استراتژیک شهر اشبورو......................49
4-1 – 3 شهر دالاس..................................................52
5-1 – 3 شهر بلویو...........................................................54
2 – 3 طرح های استراتژیک شهری استرالیا و کانادا.................56
1 – 2 – 3 طرح استراتژیک شهر لاتروب........................57
2 – 2 – 3 طرح استراتژیک شهر گراند پرایر............62
3– 3 طرح های ساختاری کشور انگلستان......................62
1 – 3 – 3 شهر ناتینگهام..........................................63
2 – 3 – 3  طرح ساختاری لستر..............................65
 

فصل چهارم : بررسی نمونه موردی(شهرقم)

1 – 4 روش تحقیق ........................................96
1 -1 – 4 انتخاب شهر قم به عنوان نمونه موردی ………………………………….96
2-1 – 4 روش گرداوری مطالب ………………………………………………. 97
3-1 – 4 ابزار گرداوری اطلاعات ………………………………………………97
4 -1 – 4 انتخاب معیارهای ارزیابی……………………………………..…...97.

5 -1 – 4 معیارهای ارزیابی برگرفته از تجربیات جهانی …………….....…...………97

6 -1 – 4 روش تجزیه تحلیل اطلاعات …………………………………………98
2 – 4 شناسایی شهر قم......................................................98
1 -2– 4 تاریخچه شهر قم................................................99

2 -2 – 4 علل پیدایش شهر قم.......................................100

3 -2 – 4 محله های شهر قدیم.....................................100
4 -2 – 4  ویژگی های جغرافیایی...................................101
5 -2– 4  عوارض توپوگرافی.........................................103
6 -2 – 4  طرح های شهری قم.......................................104
7 -2 – 4  محورهای ارتباطی شهر قم.............................105
8 -2 – 4  توزیع عناصر اصلی شهر.................................107

3 – 4 روش شناسی در طرح ساختاری – راهبردی قم...107

1 -3 – 4 تدوین راهبرد ، سیاست ها و اقدامات گروه های مطالعاتی...109
2 -3 – 4 روند مطالعاتی طرح.......................................110
3 -3 – 4 اهداف کلان............................................113
4 -3 – 4 اهداف خرد.....................................................113
5 -3 – 4 راهبردها و سیاست ها.....................................113
6 -3 – 4 نتیجه ارزیابی راهبردها...........................115
4 – 4 تدوین طرح ساختاری..................................116
1 – 4 – 4 الگو و طراحی کلی ساختار و پیکر بندی شهر........116
2 – 4 – 4 الگوی تقسیمات شهری .......................119
3 – 4 – 4 الگوهای دیگر طرح ساختاری...............122
4 – 4 – 4 ارائه طرح ساختاری شهر......................125
 
فصل پنجم : نتیجه گیری
1 –  5 پاسخ به سوال تحقیق...........................................128
1 – 1 – 5 مقایسه سیر نتیجه گیری از اهداف وسیاست ها به اقدامات.....131
2 – 1 – 5  مقایسه محورهای مطالعاتی و موضوعات تمرکز.........133
3– 1 – 5   موضوع اجرا ، نظارت و مشارکت عمومی...133
4– 1 – 5   مغایرت مراحل و نتایج طرح ساختاری راهبردی قم...............134
5– 1 – 5   مقایسه نقشه های طرح قم و شهر نمونه..........................138
6– 1 – 5  نتیجه....................................................149
2 – 5 ارائه پیشنهادات .....................................................149
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر

بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر

هدف از این پایان نامه بررسی و مقایسه طرح ساختاریراهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات150
حجم10 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته طراحی و برنامه ریزی شهری و منطقه ای

بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر

(نمونه موردی شهر قم)

 
بیان مسئله
  طرح های جامع شهری که بر اساس الگوی برنامه ریزی عقلی استوار بود در عمل با عوارض منفی بسیاری روبرو بوده است، این گونه طرح ها از سال 1960 به بعد در آمریکا و اروپا با انتقادات وسیعی روبرو گردید و حرکتی رو به زوال را طی کرد، مواردی نظیر انتقادات نظری، انتقادات اجتماعی و فرهنگی، انتقادات سیاسی و اقتصادی و انتقادات طراحی و معماری نسبت به طرح های جامع مطرح بود. به تدریج برنامه ریزی ساختاری- راهبردی توانست به عنوان گزینه ای مناسب جانشین طرح های جامع شود، برنامه ریزی ساختاری – راهبردی از تلفیق برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی ساختاری به وجود آمده است. برنامه ریزی استراتژیک درکشور آمریکا نضج گرفت .
 
 این نوع برنامه ریزی ریشه در مفاهیم نظامی دارد و اصول آن از علوم مدیریت و بازرگانی اخذ شده است. در دهه 1950 برنامه ریزی استراتژیک در سازمان ها مورد استفاده قرار می گرفت . اتفاقات و حوادث سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی بر تفکر استراتژیک اثرگذار بود، به طوری که در دوران مختلف شاهد تغییرات گسترده ای در برنامه ریزی استراتژیک هستیم. به تدریج برنامه ریزان شهری تفکر استراتژیک را به عنوان گزینه ای مناسب مورد توجه قرار دادند . دلیل این موضوع رویکرد انعطاف پذیر برنامه ریزی استراتژیک و کارائی آن در حل مشکلات شهری می باشد. از طرفی برنامه ریزی ساختاری که بر رویکرد سیستمی استوار بود از سال 1965 در انگلیس بر اساس الگوی ساختاری محلی به وجود آمد و توانست جایگزین طرح های جامع شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی و برنامه ریزی شهری

طرح های ساختاری راهبردی

الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان

 
 
 
  اهمیت موضوع
  حل مشکلات شهری در گرو استفاده مناسب از روش های برنامه ریزی شهری می باشد و برنامه ریزی صحیح یکی از ملزومات غیر قابل انکار در زمینه رسیدن به اهداف شهری می باشد . در مواردی که روش برنامه ریزی بر پایه های علمی استوار باشد ، موفقیت قابل دسترس است. تغییر الفاظ در برنامه ریزی به خودی خود نمی تواند کارساز باشد. اگر برنامه ریز استفاده از روش های جدید را فقط در حد ذکر عناوین بداند و از لحاظ محتوایی از روش های قبلی پیروی کند مشکلات شهر حل نخواهد شد. توجه به مسائل روز افزون شهری و موارد مختلف اثر گذار و اثرپذیر بر شهر ، برنامه ریز را وادار می کند به تعمق بیشتری در زمینه استفاده از روش های مناسب بپردازد .
 
 اهمیت انتخاب روش صحیح برنامه ریزی بسیار زیاد است ، تا حدی که می تواند مسیر زندگی ساکنین شهر را تغییر دهد در صورتی که روش های کارا و اثر بخش انتخاب نشود امکان انحرافات اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی افزایش می یابد و آینده نسل های بعدی را تباه می سازد . یک انتخاب مناسب ضمن دمیدن روح پیشرفت و تعالی در جامعه، باعث ایجاد مشارکت و همدلی بین ساکنین شده و آینده روشنی را نوید می دهد. برنامه ریزی استراتژیک به عنوان روشی که از لحاظ محتوایی و اجرایی با شرایط فعلی جوامع امروزی سازگاری دارد به عنوان جایگزین مطرح است . ماهیت سیال برنامه ریزی استراتژیک و روند گام به گام تهیه طرح اجازه تغییرات و تصحیحات را در موقع مناسب به تیم برنامه ریزی می دهد به طوری که آنان قادر خواهند بود از تمامی ظرفیت های ممکن بهره برداری کنند. بررسی تجارب کشورهایی که در این زمینه موفق بوده اند بسیار مهم قلمداد می شود .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه
فصل اول : چارچوب تحقیق 
1- 1  بیان مسئله........................................................1
2-1  اهمیت موضوع...........................................................2
3- 1 اهداف تحقیق.............................................................3
4-1  سوالات تحقیق..................................................3
5-1  روش تحقیق......................................................4
6-1  محدودیت های تحقیق.......................................5
7 – 1 فرآیند مطالعاتی تحقیق...................................6
 

فصل دوم : بررسی سیر تحولات برنامه ریزی شهری و طرح های ساختاری – راهبردی

1 - 2 دوران برنامه ریزی جامع..........................................8

1 -1 -2 ویژگی های برنامه ریزی جامع............................10

2-1 -2 مشکلات طرح های جامع شهری.........................11

2- 2 رویکرد سیستمی و فرا یندی...................................14
1-2 – 2 انواع فرایند سیستمی...........................................15
2-2 – 2 برنامه ریزی سیستمی.........................................15
3-2 – 2 طرح های ساختاری .................................16
3 – 2 دوران برنامه ریزی دموکراتیک......................17
4 – 2 برنامه ریزی استراتژیک..................................19
1 – 4 – 2 سطوح مختلف برنامه ریزی استراتژیک...19

2– 4 – 2 مراحل تحول برنامه ریزی استراتژیک.............21

3– 4 – 2 برنامه ریزی استراتژیک در شهر سازی...........22
4– 4 – 2 ویژگی های رویه استراتژیک در برنامه ریزی شهری....................................................22

5 – 4 – 2 تصمیم سازی و تصمیم گیری در برنامه ریزی استراتژیک .....................................23

5– 2 رویکرد جدید به برنامه ریزی کاربری زمین در برنامه ریزی ساختاری –  راهبردی.........25
1 – 5 – 2 موضوعات جدید در برنامه ریزی کاربری زمین.....................................................25
2– 5 – 2 روش های توزیع و تقسیم کاربری ها.......26
3– 5 – 2 راهبردهای اساسی در برنامه ریزی کاربری زمین.....................................................27

4– 5 – 2 رهنمودهای اساسی در برنامه ریزی کاربری زمین........................................................29

5 – 5 – 2  سابقه طرح های ساختاری راهبردی در ایران .........................................................30
6 – 5 – 2  خلاصه شرح خدمات طرح های ساختاری راهبردی ..............................................31
7 – 5 – 2  انتقادات به شرح خدمات طرح های ساختاری راهبردی از لحاظ فرم و محتوی...31
7 – 5 – 2 نتیجه ...............................................32
 
فصل سوم: بررسی تجربیات جهانی( چارچوب نظری)
1 – 3  طرح های استراتژیک شهری آمریکا.................33
1 -1 – 3 برنامه استراتژیک شهر اسپرینگ بورو..........34
2-1 – 3 برنامه استراتژیک شهر اوانستون....................40
3-1 – 3 برنامه استراتژیک شهر اشبورو......................49
4-1 – 3 شهر دالاس..................................................52
5-1 – 3 شهر بلویو...........................................................54
2 – 3 طرح های استراتژیک شهری استرالیا و کانادا.................56
1 – 2 – 3 طرح استراتژیک شهر لاتروب........................57
2 – 2 – 3 طرح استراتژیک شهر گراند پرایر............62
3– 3 طرح های ساختاری کشور انگلستان......................62
1 – 3 – 3 شهر ناتینگهام..........................................63
2 – 3 – 3  طرح ساختاری لستر..............................65
 

فصل چهارم : بررسی نمونه موردی(شهرقم)

1 – 4 روش تحقیق ........................................96
1 -1 – 4 انتخاب شهر قم به عنوان نمونه موردی ………………………………….96
2-1 – 4 روش گرداوری مطالب ………………………………………………. 97
3-1 – 4 ابزار گرداوری اطلاعات ………………………………………………97
4 -1 – 4 انتخاب معیارهای ارزیابی……………………………………..…...97.

5 -1 – 4 معیارهای ارزیابی برگرفته از تجربیات جهانی …………….....…...………97

6 -1 – 4 روش تجزیه تحلیل اطلاعات …………………………………………98
2 – 4 شناسایی شهر قم......................................................98
1 -2– 4 تاریخچه شهر قم................................................99

2 -2 – 4 علل پیدایش شهر قم.......................................100

3 -2 – 4 محله های شهر قدیم.....................................100
4 -2 – 4  ویژگی های جغرافیایی...................................101
5 -2– 4  عوارض توپوگرافی.........................................103
6 -2 – 4  طرح های شهری قم.......................................104
7 -2 – 4  محورهای ارتباطی شهر قم.............................105
8 -2 – 4  توزیع عناصر اصلی شهر.................................107

3 – 4 روش شناسی در طرح ساختاری – راهبردی قم...107

1 -3 – 4 تدوین راهبرد ، سیاست ها و اقدامات گروه های مطالعاتی...109
2 -3 – 4 روند مطالعاتی طرح.......................................110
3 -3 – 4 اهداف کلان............................................113
4 -3 – 4 اهداف خرد.....................................................113
5 -3 – 4 راهبردها و سیاست ها.....................................113
6 -3 – 4 نتیجه ارزیابی راهبردها...........................115
4 – 4 تدوین طرح ساختاری..................................116
1 – 4 – 4 الگو و طراحی کلی ساختار و پیکر بندی شهر........116
2 – 4 – 4 الگوی تقسیمات شهری .......................119
3 – 4 – 4 الگوهای دیگر طرح ساختاری...............122
4 – 4 – 4 ارائه طرح ساختاری شهر......................125
 
فصل پنجم : نتیجه گیری
1 –  5 پاسخ به سوال تحقیق...........................................128
1 – 1 – 5 مقایسه سیر نتیجه گیری از اهداف وسیاست ها به اقدامات.....131
2 – 1 – 5  مقایسه محورهای مطالعاتی و موضوعات تمرکز.........133
3– 1 – 5   موضوع اجرا ، نظارت و مشارکت عمومی...133
4– 1 – 5   مغایرت مراحل و نتایج طرح ساختاری راهبردی قم...............134
5– 1 – 5   مقایسه نقشه های طرح قم و شهر نمونه..........................138
6– 1 – 5  نتیجه....................................................149
2 – 5 ارائه پیشنهادات .....................................................149
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود